Blog

Jak z dnia na dzień zwiększyć marżę o 5%

Stan początkowy

Przed rozpoczęciem współpracy klient prowadził działania reklamowe obejmujące różne źródła. Nie prowadził szczegółowej analizy poszczególnych kanałów prowadzących do jego sklepu internetowego. Dominujące kanały pozyskiwania sprzedaży to przede wszystkim Google Ads oraz działania email marketingowe. Warto podkreślić, że w ramach strategii pozyskiwania klientów do bazy newsletterowej, klient oferował atrakcyjną zachętę w postaci rabatu na pierwsze zakupy dla osób zapisujących się do newslettera.

Cele

Zwiększenie zysku sklepu na podstawie obecnych źródeł sprzedaży bez zwiększania budżetów reklamowych

Priorytety:

  1. Analiza poprawności zbierania danych.
  2. Wdrożenie szczegółowego tagowania wszystkich prowadzonych działań.
  3. Znalezienie kanałów o niskiej jakości ruchu i ich eliminacja lub optymalizacja.
  4. Maksymalne wykorzystanie potencjału wykorzystywanych źródeł.
Podjęte działania

W wyniku analizy okazało się, że zapis na newsletter, który daje klientowi rabat, powoduje nadpisanie źródła na korzyść newslettera, tym samym ujmując sprzedaż wszystkim pozostałym kanałom. Jednocześnie sprzyja wielokrotnemu zapisowi tego samego klienta do bazy z różnych adresów mailowych. W efekcie baza rośnie szybko, ale nie zawiera nowych realnych odbiorców.

W ramach testu wyłączyliśmy rabat za zapis do newslettera, analizując, w jaki sposób wpłynie to na wielkość przychodów, ilość transakcji oraz udział poszczególnych kanałów w ogólnej sprzedaży sklepu internetowego.

Nasze wyniki

Ilość transakcji newslettera spadła o 86%. Ilość transakcji z wyszukiwań organicznych wzrosła o 105%, Google Ads 25% oraz directu o 50%.

W ostatecznym rozrachunku ilość transakcji wzrosła o 8%, a przychodów o 15%.

Najważniejsze – marża sklepu wzrosła o 5%.

Wyłączenie rabatu za zapis do newslettera nie tylko wpłynęło pozytywnie na przychód, ale automatycznie marża sklepu wzrosła o 5%. Transakcje są przypisywane do właściwych źródeł ruchu, dzięki czemu analityka sklepu oparta jest na prawidłowych danych i umożliwia właściwe podejmowanie decyzji.

Autor:

Anna Czyżewska

Baza Wiedzy:

Logo Pro1
Logo Pro1