Współpracując z klientem, często zdarza się, że jego firmowy adres e-mail nie jest powiązany z kontem Google. Jak w łatwy sposób połączyć firmowy adres e-mail z kontem Google? Taki problem może się pojawić na przykład po utworzeniu Google Analytics 4, gdy nie możemy udzielić dostępu do niego klientowi. Po wpisaniu maila otrzymujemy komunikat: “Ten e-mail nie jest powiązany z kontem Google”.
Taki sam problem pojawi się również podczas korzystania z innych usług Google, dlatego poniżej przedstawiamy instrukcję, jak prawidłowo połączyć służbowy adres e-mail z kontem Google.
- Utwórz nowe konto Google. Wejdź na stronę accounts.google.com lub zacznij dodawać nowy profil w przeglądarce Google Chrome. Możesz dodać profil przez kliknięcie na swój avatar aktualnego konta w przeglądarce, a następnie kliknięcie „+ Dodaj”.
- Na okienku logowania do konta Google kliknij “Utwórz konto”.
- Wybierz opcję konta “Do użytku osobistego”.
- Podaj Imię i Nazwisko oraz swoje Informacje Podstawowe.
- Ważne. Na tym etapie wybierz “Użyj swojego adresu e-mail”.
- Wpisz swój firmowy adres e-mail, którym będziesz logować się na swoje konto Google.
- Google może poprosić o weryfikację za pomocą kodu wysłanego na numer telefonu.
- Po pomyślnym przejściu weryfikacji postępuj dalej według widocznych instrukcji, udzielając potrzebnych zgód i ustawiając silne hasło do konta Google.
To wszystko! Całość zakładania konta Google używając służbowego maila zajmuje nie więcej niż 5 minut, a sprawia, że używanie usług Google staje się o wiele przyjemniejsze i nie wymaga oddzielnego “firmowego” adresu email na Gmailu.