BaseLinker – co się zmieniło?
BaseLinker od dawna dominuje na polskim rynku jako system zarządzania zamówieniami (OMS). BaseLinker jako lider oferuje wszechstronne narzędzia: od obsługi zamówień z różnych źródeł po automatyzację procesów. Jednak ostatnie zmiany w cenniku, które wiążą opłaty abonamentowe z prowizją od sprzedaży, mogą znacząco obciążyć budżet wielu sprzedawców.
Dla tych, którzy rozważają, czy pozostać przy BaseLinkerze, czy też dać szansę innym rozwiązaniom, przedstawiam kilka propozycji do rozważenia. Nie skupiam się na podstawowych funkcjach, które każdy z tych systemów posiada. Moja analiza koncentruje się na tym, co może być kluczowe dla funkcjonowania danego e-sklepu, przy jednoczesnym zrozumieniu, że pełnia możliwości, do której prowadzący sklepy internetowe byli przyzwyczajeni, może nie być już dostępna w jednym narzędziu. Przynajmniej nie od razu.
Sellasist
Sellasist może przyciągnąć uwagę mniejszych sklepów dzięki swej gotowości do użycia „od ręki” i szerokiej ofercie integracji z platformami oraz kurierami. Jego ograniczenia w personalizacji mogą nie przeszkadzać tym, którzy szukają prostoty. Co więcej, wdrożenie modułu Sellasist WMS (Warehouse Management System) pozwala na korzystanie z asystenta pakowania.
Cena dla 3000 zamówień miesięcznie i 4000 aktywnych ofert: 299 zł netto / mies. WMS dodatkowo płatny.
Cena dla <10000 zamówień miesięcznie i 4000 aktywnych ofert: 299 zł netto / mies. WMS dodatkowo płatny.
Apilo
Apilo, silnie zintegrowany z ekosystemem Shopera, może wydawać się wąsko wyspecjalizowanym narzędziem. Choć obecnie brak w nim funkcji asystenta pakowania, jak i wielu innych udogodnień, to roadmapa rozwoju Apilo zwiastuje nadchodzące ulepszenia. Jednym z nich jest deklaracja wprowadzenia możliwości automatycznego generowania etykiet do końca 2023 roku. Aktualnie pracownik musi robić to ręcznie. Zaletą jest też narzędzie oparte na sztucznej inteligencji do tworzenia opisów produktów. Takie rozwiązanie może oszczędzić długie godziny pracy przy tworzeniu angażujących i optymalizowanych treści.
Cena dla 3000 zamówień miesięcznie i 4000 aktywnych ofert: 299 zł netto / mies.
Cena dla <10000 zamówień miesięcznie i 4000 aktywnych ofert: 299 zł netto / mies. w pakiecie rocznym.
Outvio
Z Outvio doświadczenie użytkownika jest na pierwszym miejscu, co widać po przemyślanym interfejsie. Zauważalny jest brak pełnego wsparcia w języku polskim, zwłaszcza ze względu na ograniczone Centrum Pomocy. Mimo tej niedogodności należy zwrócić uwagę na jego możliwości, w tym dostępne API, obsługę multibrandingu, przejrzysty system scan&pack oraz listy kompletacyjne, które w inteligentny sposób grupują produkty do pakowania, np. po ich lokalizacji w magazynie. Minusem może być brak integracji w zakresie zarządzania ofertami z marketplacami, co wymagałoby dodatkowego rozwiązania dla sprzedających na takich platformach.
Cena dla 3000 zamówień miesięcznie i 4000 aktywnych ofert: 625 zł netto / mies. + 0,50 zł za przetworzone zamówienie (0,40 zł przy rozliczeniu rocznym).
Cena dla <10000 zamówień miesięcznie i 4000 aktywnych ofert: 625 zł netto / mies. + 0,50 zł za przetworzone zamówienie (0,40 zł przy rozliczeniu rocznym).
Linker Cloud OMS
Linker Cloud OMS może nie rzucać się w oczy swoim interfejsem, ale w zakresie rozbudowanych funkcji wydaje się przodować wśród wszystkich wspomnianych systemów. Tak jak w Outvio nie znajdziemy tutaj możliwości zarządzania aukcjami Allegro. Jednak Linker Cloud zadbał o tę część klientów, dla których jest to niezbędna funkcja i współpracuje w tym zakresie z Apilo. Według twórców Linkera używanie ich systemu razem z Apilo da jeszcze więcej możliwości niż do tej pory dawał Baselinker.
Oferowanym ułatwieniem przy pakowaniu jest system podpowiadający, który karton do pakowania wybrać. System określanie również ułożenie produktów w przesyłce za pomocą modelu 3D. Całość tego rozwiązania jest oparta na AI.
Wspomniane funkcje to nie cały potencjał Linker Cloud. Tym którzy wolą, aby ich procesy logistyczne były realizowane przez zewnętrzne firmy, narzędzie umożliwia także stosunkowo łatwe wchodzenie sklepu na kolejne rynki europejskie.
Biorąc pod uwagę całą specyfikację tego narzędzia jest to rozwiązanie raczej dla większych firm.
Cena abonamentu: nie podano.
xSale
xSale to rozwiązanie, które promuje integrację z systemami ERP bez dodatkowych zabiegów, co jest atrakcyjne dla tych, którzy chcą uniknąć zawiłości technicznych i dodatkowych kosztów powodowanych przez integratory. Podczas testowania systemu sprawdzałam dostępność integracji. Niestety po kliknięciu na większość z nich otrzymałam komunikat: “Dodanie integracji tego typu możliwe jest przez helpdesk, w pakiecie wdrożeniowym pod klucz”. Wdrożenie standardowe kosztuje 1500 zł, a rozszerzone 7000 zł netto.
Mimo że pakiet integracyjny może być atrakcyjny, to wymaga on większej inwestycji finansowej, zwłaszcza jeśli do tej pory korzystaliśmy z wielu integracji.
Cena dla 3000 zamówień miesięcznie i 4000 aktywnych ofert: 299 netto zł / mies. do 1000 zamówień + 299 zł netto za każde kolejne 1000 zamówień + pakiet wdrożeniowy 1500 zł netto lub 7000 zł netto.
Cena dla 10000 zamówień miesięcznie: pakiet Enterprise z opłatą 0,09 gr za zamówienie.
Każdy przedsiębiorca e-commerce musi indywidualnie rozważyć, które funkcje są dla niego niezbędne. Kolejnym ważnym aspektem jest dostępność wsparcia technicznego oraz szybkość wprowadzania nowości przez dostawcę OMS. Najbliższe miesiące będą dla polskiego rynku OMS okresem kluczowym. Niektórzy przedsiębiorcy, którzy podjęli decyzję o odejściu od BaseLinkera, obecnie w praktyce testują alternatywne systemy. Stają się jednocześnie pionierami w ocenie ich rzeczywistej skuteczności i funkcjonalności. Ich doświadczenia stanowią cenne case study dla pozostałych sklepów na rynku, które czekają na pierwsze recenzje. Dlatego właśnie zbliżający się koniec roku i pierwszy kwartał następnego staną się niezwykle istotne. To czas, w którym oczekuje się, że rynek OMS wykrystalizuje nowych liderów, zdolnych zaoferować rozwiązania spełniające rosnące wymagania e-handlu, które do tej pory spełniał BaseLinker.